Теорії статистичних рішенні
Основні поняття
Дискретні процеси
Психофізичні закони
Енергетичний детектор
Відомості з теорії ймовірностей
Поняття оптимальності Поняття оптимальностіПочаток оптимальності. Порівняння апостеріорних імовірностей гіпотез для вибору однієї з них привело до вирішального правила виду. Правило використовує поріг...
Контактні дані Москва, Смольна вул., 10А
Телефон: +7 (495) 559 79 66
Телефон: +7 (495) 600 88 55
Сенсорний простір Сенсорний простірОднак сенсорний простір є в такому ж ступені реальним, як і простір стимулів, тому що є відбиттям останнього. Побудова такого простору становить одну з основних завдань психофізики й одержало назву шкалирования. Перша...
Теорія високого порога Теорія високого порогаПередбачається, що є досить високий постійний стимульный поріг. Він розташований приблизно на відстані Зап вище за середнє значення власного шуму системи. Шум дуже рідко перевищує такий поріг, тому щира ймовірність фіктивних тривог...


Проблема шкалирования
При високих интенсивностях шкала сонов поводиться дивним образом. У крапці 40 дб маємо 1 сон, у крапці 80 дб виходить гучність 25 сонов, а в крапці 100 дб - гучність 80 сонов. Відповідна крива на осі абсцис - гучність звуку s у децибелах, а по осі ординат - суб'єктивна рівномірна шкала сонов. Натхнений своїми успіхами при створенні рівномірної шкали гучності Стивене поширив свій метод на висоту звуку.

Відомо, що шкала, використовувана в музиці, є логарифмічною. Так, октавам відповідають наступні частоти: 256, 512, 1024 Гц і т.д. Уважається, що це рівні одиниці в середньому діапазоні частот. Однак було замічено, що високі октави здаються при сприйнятті більшими, ніж низькі.

Застосувавши свій метод розподілу інтервалу частот навпіл, Стивене визначив суб'єктивні одиниці висоти звуку, сприймані як рівні,- мелы. Тон 1000 Гц він прийняв за 1000 мелов. Тоді висота тону, що відчувається як в 2 рази більше низький, дорівнює 500 мелам. Отже, інтервал, суб'єктивно сприйманий як октава, по частоті виявляється трохи менше октави. Шкала мелов краще збігається з логарифмічною шкалою, чим шкала сонов.

Таким чином, у просторі відчуттів, або сенсорному просторі, фізичні стимули відображаються зі зміною їхніх масштабів. Зміна масштабу характерно не тільки для сприйняття звукових сигналів, але також і для сигналів інших модальностей. Так, наприклад, рівномірною шкалою ваг у сенсорному просторі є суб'єктивна шкала вегов. Суб'єктивному відношенню двох ваг на шкалі вегов відповідає в 2 рази менше відношення дійсних ваг. Наприклад, при збільшенні ваги від 100 до 200 г значення ваги у вегах змінюється від одиниці до чотирьох, тобто в 4 рази.

Іншими модальностями, для яких були побудовані шкали в сенсорному просторі, були смак, яскравість світла й т.д. Однак корисне для розуміння обсмоктувати системи її порівняння з вимірювальним приладом далеко не розкриває всіх можливостей останньої.

По-перше, обсмоктувати система має відразу трохи модальностей і здатна сприймати різні сигнали, звук, світло, тепло, заходи й т.д. Тому, якщо продовжити почату аналогію, обсмоктувати систему потрібно вподібнити універсальному вимірювальному приладу.

Але й у цьому випадку аналогія виявиться неповної, тому що існують психофізичні шкали більше складних об'єктів, чим об'єкти, певні в просторі стимулів (певні на фізичному континуумі).
Стр. статті: 1 2 3 4 5
Закон Вебера Закон Вебера М-Функція як характеристика диференціальної чутливості. Значення М-Функції не вичерпується характеристикою абсолютної чутливості детектора. Вона може також використовуватися (і в цьому, бути може, її основне значення) для характеристики...
Проблема шкалирования Проблема шкалированияПростір відчуттів. Шкалирование. Здатність людини до відчуття можна зрівняти з виміром фізичної величини. Якщо ви вимірюєте приладом фізичну величину, то остання ніколи не може бути обмірювана точно. Будь-який як завгодно зроблений прилад...
Copyright (c) 2009