Теорії статистичних рішенні
Основні поняття
Дискретні процеси
Психофізичні закони
Енергетичний детектор
Відомості з теорії ймовірностей
Поняття оптимальності Поняття оптимальностіПочаток оптимальності. Порівняння апостеріорних імовірностей гіпотез для вибору однієї з них привело до вирішального правила виду. Правило використовує поріг...
Контактні дані Москва, Смольна вул., 10А
Телефон: +7 (495) 559 79 66
Телефон: +7 (495) 600 88 55
Сенсорний простір Сенсорний простірОднак сенсорний простір є в такому ж ступені реальним, як і простір стимулів, тому що є відбиттям останнього. Побудова такого простору становить одну з основних завдань психофізики й одержало назву шкалирования. Перша...
Теорія високого порога Теорія високого порогаПередбачається, що є досить високий постійний стимульный поріг. Він розташований приблизно на відстані Зап вище за середнє значення власного шуму системи. Шум дуже рідко перевищує такий поріг, тому щира ймовірність фіктивних тривог...


Статечна шкала Стивенса
Варто помітити, що хоча обидві криві, отримані оцінкою стимулу й методом категорій, досить добре описуються статечною функцією, вони різняться між собою. Причому ці криві мають не тільки різні h, але також різні показники ступеня а визначальну величину відчуття в одиницях е.з. р. Поки розглядалися методи шкалирования стимулів, які можуть бути задані кількісно.

До них належать, наприклад, такі стимули, як гучність, яскравість, вага й ін. Стимули, певні кількісно, віднесені Стивенсом до першого класу. Варто помітити, що до першого класу можуть належати значно більше складні стимули, чим гучність або вага.

Наприклад, до нього можуть ставитися такі величини, як тривалість якого-небудь явища або швидкість. Однак існують стимули, про які не можна сказати скільки, як багато . Стосовно таких стимулів можна лише поставити питання: який, якого сорту, якого смаку . Такі стимули Стивене відносив до другого класу.

Для цього класу стимулів їм також були запропоновані методи побудови шкал, наприклад метод ранжирування - метод якісного упорядочивания складних образів, які не описуються на фізичному континуумі. До цього ж типу шкал належать згадані раніше оцінні шкали. Для оцінних шкал, зрозуміло, уже не можна побудувати криві, аналогічні кривим, тому що стимули в цьому випадку не визначені на фізичному континуумі.

Розглянемо зв'язок статечної шкали зі шкалою відносини правдоподібності. Статечну шкалу можна одержати на підставі. Однак замість лінійної варто використовувати статечну функцію a. Таким чином, ми доходимо висновку, що залежність середньоквадратичного значення шуму від величини корисного сигналу s відіграє істотну роль при побудові шкали. Як треба з формули, при а = 0 виходить логарифмічна шкала, а при а Ф 0- степеннйя шкала. Тепер можна зрозуміти в чому може полягати причина розходження логарифмічної й і степеннбй шкал.

Тому що рівняння для збільшення dl записано для нескінченно малого збільшення з&,~то істотне значення має поводження функції a в околиці s = 0. Це поводження більш точно, очевидно, визначається степеннбй, а не линейнойфункцией, як спочатку припускав Фехнер. Значення а в, мабуть, визначається різними факторами, що супроводжують експеримент, наприклад інструкціями випробуваному, модальністю й т.д.
Стр. статті: 1 2 3 4
Закон Вебера Закон Вебера М-Функція як характеристика диференціальної чутливості. Значення М-Функції не вичерпується характеристикою абсолютної чутливості детектора. Вона може також використовуватися (і в цьому, бути може, її основне значення) для характеристики...
Проблема шкалирования Проблема шкалированияПростір відчуттів. Шкалирование. Здатність людини до відчуття можна зрівняти з виміром фізичної величини. Якщо ви вимірюєте приладом фізичну величину, то остання ніколи не може бути обмірювана точно. Будь-який як завгодно зроблений прилад...
Copyright (c) 2009